reklama

Prehľad mesačných príjmov a výdajov ambulancie MUDr. Petra Liptáka

Ambulancia všeobecného lekára s cca 2500 kapitovanými pacientmi. Príjmy: zdravotné poisťovne platia kapitáciu cca 2 € mesačne na pacienta, to predstavuje cca 5000 € mesačne + 1000 € mesačne predstavujú výkony uhrádzané nad rámec kapitácie (prevencie a predoperačné vyšetrenia). Spolu je príjem od zdravotných poisťovní  cca 6000 €. Mesačný príjem z  poplatkov od pacientov cca  200 €. Mesačné príjmy spolu  cca 6200 €. Výdaje: spolu cca 6200 €, z toho mzdové náklady na lekára tvoria 0 € (podrobne nižšie v tabuľke). Dlžoby: každomesačný dlh zdravotných poisťovní voči mojej ambulancii predstavuje 1 € na pacienta, čo by pokrylo plánované náklady na hrubú mzdu lekára, t.j. 2500 €. Za rok 2014 to predstavuje kumulatívny dlh 30 000 € na nákladoch mojej ambulancie. Za posledných 10 rokov to predstavuje spolu 300 000 €. Ak uvážime že príjem lekára by sa mal zdaňovať v priemere 20% daňou z príjmu tak zdravotné poisťovne spôsobili za toto obdobie výpadok daňových príjmov štátu vo výške okrúhlych 60 000 € iba v tomto mojom jednotlivom prípade.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (97)
Splátky úverov, leasingov a pôžičiek za moje nové "Ferrari 458 "
(v priebehu roku 2014 som investoval do mojej novej ambulancie viac ako 100 000 €, a t.č. som so svojou novou dispozíciou naozaj veľmi spokojný, všetko je tak ako má byť***)
2000€
Sestrička - plat a odvody1200€
Nájomné, energie, vodné a stočné 800€
Zdravotnícky materiál 250€
Jedlo 150€
Vzdelávanie, knihy, časopisy, odborné spoločnosti a podujatia 200€
Služby, opravy, doprava, hardvér a softvér 500€
Spracovanie účtovníctva 100€
Poistenie, poplatky a úroky 400€
Odvody za lekára SP a ZP 300€
Laboratórne vyšetrenia na ambulancii (CRP, INR, HbA1C) 300€
Mzdové náklady na lekára 0€
Spolu6200€

V tejto súvislosti, pre zaujímavosť, uvediem platové pôžitky, ktoré prijíma z VšZP jej riaditeľ Forai.V roku 2013 vo VšZP z riaditeľského platu zarobil 59 230 €, z titulu predsedu predstavenstva VšZP zarobil ďalších 59 494 € a na konci roka dostal ešte odmenu 15 097 €. Spolu za rok 2013 zarobil obdivuhodných 118 724 €, čo predstavuje jeho súkromný mesačný príjem = plat takmer 10 000 €.

Pán Forai si svoj plat určite zaslúżi, veď poisťovňa pod jeho vedením hospodári "efektívne " a so " ziskom ", na čo sa skladajú poskytovatelia zdravotnej starostlivosti = zmluvní partneri poisťovne a aj trpezliví pacienti, ktorí trpezlivo doplácajú za základné lieky a trpezlivo čakajú na potrebné vyšetrenia a zákroky. A nakoniec sa aj dočkajú, ak im to ich zdravotný stav umožní.

Keď by si zajtra pán riaditeľ Forai zlomil nohu som presvedčený, že by tento úradník pacientom vôbec nechýbal. Keby som si ja zajtra zlomil nohu, tak by som v dnešnej situácii nedostatku všeobecných lekárov výrazne skomplikoval situáciu svojim cca 2500 pacientom.

Nuž čert zober platy, ja to robím pre zdravie svojich pacientov a je jasne vidieť kto žije pre zlaté teľa.

***) Som naozaj hrdý, že som dokázal aj v tejto krajine zabezpečiť zdroje na financovanie vybudovania a prevádzky svojej novej ambulancie a zabezpečiť tak pre mojich pacientov starostlivosť na súčasnej európskej úrovni.

Ďakujem veľmi pekne všetkým svojim priaznivcom a podporovateľom

Peter Lipták

Peter Lipták

Bloger 
  • Počet článkov:  67
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Som všeobecný praktik, lekár, pešiak medicíny. Vidím následky, rozmýšľam o ich príčinách a hľadám súvislosti.A trpezlivo píšem bloky... Zoznam autorových rubrík:  RozprávkyNázoryEkonomika zdravotníctvaFotozamysleniaBáječnéZmenyPrevenciaZdravotné problémyHrozby

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu